KLUB
FORUM
MODELE
OGŁOSZENIA
DOWNLOAD
LINKI
20 Grudzień 2014, 22:32 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Aktualności:
 
  Strona główna   Forum   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja Chat  
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Wymiana sprzęgła hydrokinetycznego.  (Przeczytany 5681 razy)
Shooter_21

Offline Offline

Wiadomości: 2.752


BMW E34 520iA, E36 COMPACT 316i


« : 24 Styczeń 2011, 09:50 »

Cześć. W najbliższym czasie mam w planach wymianę sprzęgła hudrokinetycznego w e38 740i 94r. Jak się zabrać do tego? Zdjęcie skrzyni nie będzie łatwe - z tym się liczę (jeszcze z moim tonącym kanałem  Duży uśmiech). Szczerze mówiąc pierwszy raz będę zdejmował automat w celu naprawy. Gdzie mogę napotkać problemy, jeśli takowe istnieją?
Zapisane
bartifeeli

Offline Offline

Wiadomości: 5.533


E39M54B30


WWW
« Odpowiedz #1 : 24 Styczeń 2011, 10:41 »

To chyba prostsze niz wymiana sprzegla mechanicznego. Konwerter jest przykrecony do koła zamachowego za pomoca 4 śrub a ze skrzynią połączony wałkiem. Wyciągasz skrzynie i zostaje odkrecic 4 śruby, i sprzegło masz w rękach. Oczywiscie tak jak piszesz wymontowanie automatu to penie nie lada wyzwanie ze wzgledu na gabaryty i ciężar.
Zapisane

Mój garaż:
E36 Lim 320i 206S1 - niezniszczalne M50 - sprzedana teściom Uśmiech
E36 Cou 320iA 206S3 - fioletowy zawrót głowy - sprzedana
E39 Tou 530iA 306S3 - luksusowo i sportowo - obecne
gatun0
Weteran
*****
Offline Offline

Wiadomości: 6.935


e39 528it m52tu na bogato


« Odpowiedz #2 : 24 Styczeń 2011, 18:29 »

wydechy musisz zrzucić i tutaj pewnie śruby się ukręcą . Skrzynie wyciągaj i wkładaj razem ze sprzęgłem nie oddzielnie !
Zapisane

Mechanika, serwis klimatyzacji. Woj. polskiego 190
Shooter_21

Offline Offline

Wiadomości: 2.752


BMW E34 520iA, E36 COMPACT 316i


« Odpowiedz #3 : 24 Styczeń 2011, 20:10 »

Kurczę wyjmowałem już kilka razy skrzynię od e34 540i i 730i, nawet zdjąć ją nie było łatwo.

wydechy musisz zrzucić i tutaj pewnie śruby się ukręcą . Skrzynie wyciągaj i wkładaj razem ze sprzęgłem nie oddzielnie !

To znaczy, że sprzęgło nie jest przykręcone do koła zębatego???
Zapisane
gatun0
Weteran
*****
Offline Offline

Wiadomości: 6.935


e39 528it m52tu na bogato


« Odpowiedz #4 : 24 Styczeń 2011, 20:17 »

Jest  przykręcone , śruby idą od strony silnika . Chodzi o to że robiąc to w innej kolejności łatwo jest uszkodzić uszczelniacz na skrzyni ( ten w który wchodzi kołnierz sprzęgła ) . Przy montażu jest to niemal pewne że go zniszczysz . Kolejną sprawą jest to że koło zamachowe jest strasznie delikatne ( kawałek blachy ) i demontując w inny sposób możesz je skrzywić co spowoduje bicie .
Zapisane

Mechanika, serwis klimatyzacji. Woj. polskiego 190
bartifeeli

Offline Offline

Wiadomości: 5.533


E39M54B30


WWW
« Odpowiedz #5 : 24 Styczeń 2011, 23:02 »

Pewnie dlatego konwerter jest integralną częscia skrzyni w katalogu i nie wystepuje osobno.
Zapisane

Mój garaż:
E36 Lim 320i 206S1 - niezniszczalne M50 - sprzedana teściom Uśmiech
E36 Cou 320iA 206S3 - fioletowy zawrót głowy - sprzedana
E39 Tou 530iA 306S3 - luksusowo i sportowo - obecne
bartifeeli

Offline Offline

Wiadomości: 5.533


E39M54B30


WWW
« Odpowiedz #6 : 24 Styczeń 2011, 23:13 »

Teraz patrze, ze jednak jest jako czesc zamienna w etk a pamietam jak sie pytalem w aso o zmiennik i powiedzial mi gosciu, ze nie ma tego osobno (tylko rynek wtórny poza siecią bmw albo używki).
Zapisane

Mój garaż:
E36 Lim 320i 206S1 - niezniszczalne M50 - sprzedana teściom Uśmiech
E36 Cou 320iA 206S3 - fioletowy zawrót głowy - sprzedana
E39 Tou 530iA 306S3 - luksusowo i sportowo - obecne
NONAME

Offline Offline

Wiadomości: 3.320

m20b27


« Odpowiedz #7 : 25 Styczeń 2011, 07:19 »

pamiętaj że sprzęgło musi wpaść głęboko w wieloklin najłatwiej je zakładać jak skrzynia jest w pionie ale tu będzie problem ze względu na gabaryty...

chyba nie da się zamontować pierw sprzęgła potem skrzyni...
Zapisane


Shooter_21

Offline Offline

Wiadomości: 2.752


BMW E34 520iA, E36 COMPACT 316i


« Odpowiedz #8 : 25 Styczeń 2011, 08:27 »

Czyli generalnie zanim zdejmę skrzynię, muszę zadbać aby sprzęgło wyszło razem z nią. Musze ją najpierw lekko odsunąć od silnika? Czy śruby da się odkręcić obracając wałem korbowym?
Zapisane
AdamJ330

Offline Offline

Wiadomości: 10.408



« Odpowiedz #9 : 25 Styczeń 2011, 09:10 »

nie musisz nic najpierw lekko odsuwac. poszukaj najpierw w misce olejowej takiej gumowej zaślepki do sprzęgła. jak ją znajdziesz i zdejmiesz to bedziesz mial śruby do sprzęgła na wierzchu, odkrecasz sruby a pozniej sciagasz skrzynie
Zapisane

było: e21 316, e30 320, e30 328, e30 318IS, e30 M3, e36 M3, e36 compact 328i, e46 320D, 318ISTG, e30 340i, e30 325e, e36 328ti, 544iT, 544i, e36 318iT...
jest: e36 328iA steptronic, e36 318IS QP Uśmiech

SWAP - Moja pasja Uśmiech
Shooter_21

Offline Offline

Wiadomości: 2.752


BMW E34 520iA, E36 COMPACT 316i


« Odpowiedz #10 : 28 Styczeń 2011, 10:49 »

Panowie, a jak wygląda sprawa oleju w sprzęgle hydrokinetycznym? Wymienia się go?
Zapisane
bartifeeli

Offline Offline

Wiadomości: 5.533


E39M54B30


WWW
« Odpowiedz #11 : 28 Styczeń 2011, 13:32 »

Sprzeglo jest nierozbieralne a olej w nim sam sie wymienia w czasei działania jak nie masz urzadzenia do "przedmuchania" Mrugnięcie

Tu jest dobre wyjaśnienie działania:




montażu:


wymiany oleju:
http://www.sserwis.pl/start_pl.php?kategoria=automaty3_pl

A tutaj jak mocno może utknąc sprzegło w skrzyni Szok
Zapisane

Mój garaż:
E36 Lim 320i 206S1 - niezniszczalne M50 - sprzedana teściom Uśmiech
E36 Cou 320iA 206S3 - fioletowy zawrót głowy - sprzedana
E39 Tou 530iA 306S3 - luksusowo i sportowo - obecne
bartifeeli

Offline Offline

Wiadomości: 5.533


E39M54B30


WWW
« Odpowiedz #12 : 30 Styczeń 2011, 00:10 »

Jest jeszcze jedna opcja wymiany oleju w miare dokładna. Otóż gdy mamy chłodnice oleju skrzyni na niskim cisnieniu, tak jak w bmw, mercsedes czy tym podobne a nie jak np w vw, to robimy następująco:
- na poczatek potrzebujemy dwa razy tyle oleju co pojemnosc ukladu,
- silnik wyłączony, odpinamy obwód doprowadzajacy olej do chlodnicy,
- zlewamy wypływajacy olej i czekamy aż przestanie leciec,
- silnik włączamy i czekamy aż wyleci reszta oleju,
- wyłączamy silnik i dolewamy czystego oleju do stanu,
- nastepnie powtarzamy powyższe czynności do póki zacznie leciec odłączonym obwodem czysty, świeży olej.
- wymieniamy filtr oleju skrzyni w misce olejowej,
- napełniamy układ do stanu świeżym olejem i cieszymy sie zaoszczedzonymi złotówkami Uśmiech
Zapisane

Mój garaż:
E36 Lim 320i 206S1 - niezniszczalne M50 - sprzedana teściom Uśmiech
E36 Cou 320iA 206S3 - fioletowy zawrót głowy - sprzedana
E39 Tou 530iA 306S3 - luksusowo i sportowo - obecne
Shooter_21

Offline Offline

Wiadomości: 2.752


BMW E34 520iA, E36 COMPACT 316i


« Odpowiedz #13 : 30 Styczeń 2011, 00:26 »

No bardzo ciekawy pomysł wymiany oleju. Właśnie przymierzam się do wymiany tego sprzęgła, ale to też nie jest pewne że będzie chodzić tak jak trzeba. Auto to 740i 94r, skrzynia przerzuca biegi jakby była w trybie sport. Czasem zdarzy się, że jest dobrze. Wymieniany był olej w skrzyni (ja tego nie robiłem, choć pewnie była to wymiana statyczna - tak jakby jej nie było ), świeży filtr, podmieniany sterownik skrzyni, przełącznik trybu pracy skrzyni. Nic nie przyniosło rezultatów. Może wiecie co jest nie tak?
Zapisane
Pietras

Offline Offline

Wiadomości: 2.477


E46 320d 2001r.


« Odpowiedz #14 : 30 Styczeń 2011, 00:38 »

kurcze troche roboty jest przy tych automatach, nigdy nie zmienialem sprzęgła w takiej skrzyni, wiec nic nie doradze.
kumpel walczy w swoim e32 735i (m30) wlaśnie z automatem. ma już założoną trzecią lub czwarta skrzynie i auto dalej nie chce jezdzic tak jak powinno... to raz mu nie wyświetla w ogole poszczególnych trybów skrzyni pod zegarami... jak akumulator sie rozładuje to na chwile wyświetla... to podczas jazdy szarpie przy zmianie biegów. sterowniki podmieniane, kombinacje itp, a auto suma sumarum dalej nie sprawne.
lepiej chyba miec manuala Chichot
Zapisane

bartifeeli

Offline Offline

Wiadomości: 5.533


E39M54B30


WWW
« Odpowiedz #15 : 30 Styczeń 2011, 12:09 »

Ja bym sie nie bral za automat. To juz jest wyzsza szkola jazdy i fachowiec tu jest potrzebny. Na taki automacik mozna wydac kilka tysiączków a i tak bedzie do zrobinia. Jakies zabiegi z zewnatrz są do zrobienia w garazu ale żeby ingerowac wewnatrz, to juz trzeba sie znac.
Zapisane

Mój garaż:
E36 Lim 320i 206S1 - niezniszczalne M50 - sprzedana teściom Uśmiech
E36 Cou 320iA 206S3 - fioletowy zawrót głowy - sprzedana
E39 Tou 530iA 306S3 - luksusowo i sportowo - obecne
gatun0
Weteran
*****
Offline Offline

Wiadomości: 6.935


e39 528it m52tu na bogato


« Odpowiedz #16 : 30 Styczeń 2011, 12:20 »

przede wszystkim do automatu trzeba mieć warunki . Musisz mieć sterylne warunki bo nawet najmniejsze ziarenko piasku potrafi skutecznie spierdzielić robotę . Ja osobiście nie ruszam automatów .
Zapisane

Mechanika, serwis klimatyzacji. Woj. polskiego 190
Pietras

Offline Offline

Wiadomości: 2.477


E46 320d 2001r.


« Odpowiedz #17 : 30 Styczeń 2011, 13:04 »

dokładnie tak jak piszecie... coś czuje ze to e32 za szybko nie wyjedzie, ja osobiscie przerobiłbym na manuala.
Zapisane

Shooter_21

Offline Offline

Wiadomości: 2.752


BMW E34 520iA, E36 COMPACT 316i


« Odpowiedz #18 : 30 Styczeń 2011, 13:23 »

Nie mam zamiaru rozbierać skrzyni. Rok czasu próbuję dojść do ładu z tym autem, sporo roboty odwalone, tylko ta skrzynia. Diagnostyka nic nie dała - nawet u Jagiełło.
Zapisane
Shooter_21

Offline Offline

Wiadomości: 2.752


BMW E34 520iA, E36 COMPACT 316i


« Odpowiedz #19 : 1 Luty 2011, 14:57 »

Panowie zaobserwowałem bardzo dziwną rzecz przy pacjencie... Jadąc z górki biegi przerzucają się prawidłowo. Mało oleju?
Zapisane
Pietras

Offline Offline

Wiadomości: 2.477


E46 320d 2001r.


« Odpowiedz #20 : 1 Luty 2011, 17:28 »

automat powinien miec bagnet od oleju, patrzyles jaki stan ?
Zapisane

Shooter_21

Offline Offline

Wiadomości: 2.752


BMW E34 520iA, E36 COMPACT 316i


« Odpowiedz #21 : 1 Luty 2011, 17:31 »

Jutro biorę się za to auto... Nic na razie nie sprawdzałem. Akurat ten automat bagnetu nie ma  Niezdecydowany
Zapisane
Pietras

Offline Offline

Wiadomości: 2.477


E46 320d 2001r.


« Odpowiedz #22 : 1 Luty 2011, 18:00 »

no musisz odkręcić śrube kontrolną, przez nią również dolewa sie oliwy
Zapisane

Shooter_21

Offline Offline

Wiadomości: 2.752


BMW E34 520iA, E36 COMPACT 316i


« Odpowiedz #23 : 1 Luty 2011, 18:12 »

Jutro będę działał, dam znać o skutkach.
Zapisane
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  


Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal
Strona wygenerowana w 0.328 sekund z 24 zapytaniami.