KLUB
FORUM
MODELE
OGŁOSZENIA
DOWNLOAD
LINKI
31 Październik 2014, 12:51 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Aktualności:
 
  Strona główna   Forum   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja Chat  
Strony: [1] 2 3 4   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Bmw cabrio e36 problem z dachem  (Przeczytany 10748 razy)
Przemo1992

Offline Offline

Wiadomości: 3


« : 8 Kwiecień 2012, 21:27 »

Witam wszystkich. Mam problem kupiłem bmw e36 cabrio i dach mi nie działa . W ogóle nie reaguje na prąd ani nie chce się ręcznie otworzyć. Poszukuje dobrego magika od elektryki najlepiej od dachów. Jak ktoś zna magika to proszę o zostawienie namiarów do niego z góry dziękuje.
Zapisane
Millaka
klubowicze
*****
Offline Offline

Wiadomości: 6.402


XLH by CPO ´83


« Odpowiedz #1 : 9 Kwiecień 2012, 16:10 »

Odradzam wszelkich magikow, to moze sie skonczyc na tym ze przy probie zamkniecia dachu kola beda sie chowac w karose i autko zmieni sie w motorowke (pojazd wodny).
To dlatego ze normalny magik ma 0 pojecia i zadnych papierow, a dobry magik ma 0 pojecia i sfalszowany dyplom od Harrego Pottera. Chichot

Ale do zeczy Duży uśmiech
Jako ze do tej prostej "usterki" nie potrzeba zadnych szamanow czy magikow, to moge podac mala check-liste dzieki ktorej ktorys z normalnych mechanikow z naszego forum usunie ja w przeciagu 10min.
W e36 byly 3 rodzaje dachow, manualny (reczny), polautomatyczny (zabezp. i odbezp. reczne) i automatyczny.
Ktory z nich posiadasz?
Zapisane
Przemo1992

Offline Offline

Wiadomości: 3


« Odpowiedz #2 : 9 Kwiecień 2012, 19:14 »

Siemka no ja mam dach polautomatyczny byłbym strasznie wdzieczny za ta liste mechanikow i kontakt do nich bo sezon idzie a dach nie chce sie ruszyc:D
Zapisane
Millaka
klubowicze
*****
Offline Offline

Wiadomości: 6.402


XLH by CPO ´83


« Odpowiedz #3 : 10 Kwiecień 2012, 19:14 »

Ja nie chcialem podac Tobie listy mechanikow Duży uśmiech tylko check-liste co trzeba sprawdzic zeby zlikwidowac ta usterke Mrugnięcie
...ale ze koniecznie chcesz zeby ktos sie za ta "naprawe" zabral to opisze wszystko tak zeby nawet jakis magik to zrozumial i niczego nie zniszczyl Chichot

1 - sprawdzic bezpieczniki - F7, F27 i F43 (5 A) od sterownika w puszce bezp. i F49 od silnikow (20A), w bagazniku przy akku.

2 - jesli bezp. beda OK to sprawdzic mikrowlacznik w klapie bagaznika, on znajduje sie przy zamku i jesli bedzie mial np. zlamany kabelek to sterownik dachu (CVM) nie pozwoli na otwarcie lub zamkniecie dachu.
Bagaznik i pokrywa dachu nie moga byc jednoczesnie otwarte.
   
3 - jesli w punktach 1 i 2 bedzie wszystko sprawne to przystepujemy do "initalizacji" (nauki) sterownika.
Czesto sie zdarza ze przez rozlaczenie akku lub niesprawym bezp. sterownik gubi wszelkie ustawienia i bez nauczenia nie ruszy dachu nawet o mm. (moze byc ze odlaczales akku?)
Zaczynamy od wysprzeglenia (odlaczenia) silnikow, pod tylna kanapa znajduje sie dzwignia z pomoca ktorej silniki zostana odlaczone od stelazu.
Najpierw opuszczamy wszystkie szyby i wyciagamy dzwignie do pos.2, powinno byc slychac mechaniczny dzwiek odlaczenia napedu.


...jesli dzwignia z jakiegos powodu nie bedzie widoczna to niestety trzeba zdemontowac kanape


Po odlaczeniu silnikow dach mozna teraz dowolnie otwierac lub zamykac recznie, tylko dostep do bagaznika bedzie zablokowany.
Teraz delikatnie zlozyc dach i z pomoca 2 osoby odbezpieczyc bagaznik, jedna osoba dociska pokrywe w pos. 1 i 2 a druga otwiera bagaznik.
Docisk pokrywy jest konieczny zeby uzbroic mikrowlacznik ktory zwalnia blokade bagaznika.


Po otwarciu bagaznika nalezy zdemontowac lewy boczek pod ktorym ukrywaja sie silniki dachu.
To jest konieczne zeby polaczyc silniki ze stelazem.
Silnik "A" odpowiada za otwieranie i zamykanie dachu, silnik "B" odpowiada za otwieranie i zamykanie pokrywy dachu.
Silnik "A" docisnac w gore do zablokowania zebatek, przy zlym ustawieniu zebatek docisnac lekko dach zeby zmienic ich polozenie.
Silnik "B"  pociagnac w kierunku srodka autka do zablokowania zebatek, przy zlym ustawieniu analogicznie jak w "A" .


...widok silnikow z kabiny po wyjeciu kanapy


Zamknac bagaznik i teraz mozna zaczynac wlaciwa nauke, wszystkie mikrowlaczniki zostaly poruszone i sterownik musi rozpoznac ich polozenie.
Druga osoba dociskajaca pokrywe jest jeszcze konieczna.
Stacyjka w poz. 0 i wciskamy i trzymamy przycisk otwarcia dachu jak i pokrywe.
Stacyjka w poz. 1 (radio) przycisk i pokrywa jest trzymany.
Po ok 10sek. pokrywa powinna sie domknac i przycisk jak i pokrywe mozna zwolnic.
Nauka po ok 1sek. jest zakonczona i sterownik powinien znac po zero wszystkich mikrowlacznikow.

W razie problemow mozna przeprowadzic nauke przy zamknietym dachu, wtedy pomocnik zostawia pokrywe i musi dociskac dach w strone szyby po stronie pasazera, tam tez jest mikro...
Tylko wtedy czas nauki jest troche dluzszy poniewaz dach musi sie calkowicie zamknac.

4 - jesli to wszystko nic nie pomoglo to pozostaje tylko sterownik CVM, on tez moze sie popsuc.
Znajduje sie z tylu po stronie kierowcy w okolicy mocowania pasow, pod glosnikiem.
Byly dwa rodzaje, 61358357679 do polautomatow i 61358378795 uniwersalny do pol.. i automatow.

Mysle ze jasno to opisalem, jak co to pytac Mrugnięcie
Zapisane
Przemo1992

Offline Offline

Wiadomości: 3


« Odpowiedz #4 : 12 Kwiecień 2012, 18:12 »

Dzieki wielkie kolego za pomoc.
Zapisane
Millaka
klubowicze
*****
Offline Offline

Wiadomości: 6.402


XLH by CPO ´83


« Odpowiedz #5 : 12 Kwiecień 2012, 20:24 »

Czyli juz naprawione? Na naszym forum zadko ktos daje "feedback" ze porada byla trafna.
Dzieki ze Ty chociasz odpowiedziales Mrugnięcie
« Ostatnia zmiana: 12 Kwiecień 2012, 20:42 wysłane przez Millaka » Zapisane
fomu

Offline Offline

Wiadomości: 14


« Odpowiedz #6 : 19 Listopad 2012, 21:45 »

Witam. Mam dach automatyczny. Zrobiłem wszystko jak napisałes lecz nic się nie dzieje. silniczki są dobre bo jak podłącze na "krótko" to wszystko chodzi. lecz jeśli przycisnę przycisk to mam zero reakcji. Co można jeszcze zobaczyć, sprawdzić?
Zapisane
bartifeeli

Offline Offline

Wiadomości: 5.524


E39M54B30


WWW
« Odpowiedz #7 : 19 Listopad 2012, 22:34 »

Sprawdź czy do przycisku, bezpiecznika, przekaźnika dochodzi prąd i ogólnie elektryke czyli obwody,bezpieczniki, przekaźniki, połączenia i na koncu moduł dachu.
Zapisane

Mój garaż:
E36 Lim 320i 206S1 - niezniszczalne M50 - sprzedana teściom Uśmiech
E36 Cou 320iA 206S3 - fioletowy zawrót głowy - sprzedana
E39 Tou 530iA 306S3 - luksusowo i sportowo - obecne
fomu

Offline Offline

Wiadomości: 14


« Odpowiedz #8 : 19 Listopad 2012, 23:24 »

Jakie i które przekazniki? Do przycisku dochodzi prąd bo się świeci iż dach jest cały czas otwarty
Zapisane
Millaka
klubowicze
*****
Offline Offline

Wiadomości: 6.402


XLH by CPO ´83


« Odpowiedz #9 : 20 Listopad 2012, 17:10 »

W zamku bagaznika znajduje sie mikrowlacznik ktory informuje sterownik w jakim stanie znajduje sie klapa bagaznika, zamknieta czy otwarta.
Przy otwartym bagazniku dach jest bez funkcji.
Jesli ten mikrowlacznik jest padniety to dach nie ruszy sie nawet o mm.
On ma tylko dwa polozenia, wl/wyl i w ramach testu mozesz go zmostkowac.
Jesli dach ruszy to masz winowajce.
Zapisane
fomu

Offline Offline

Wiadomości: 14


« Odpowiedz #10 : 20 Listopad 2012, 22:15 »

No dobrze ale jeśli przycisnę klapę dachu to bagarznik sie otwiera a jeśli klapa jest otwarta to bagażnika nie da się otworzyć- czy to nie świadczy o poprawnie działającym mikro włączniku?
Zapisane
Millaka
klubowicze
*****
Offline Offline

Wiadomości: 6.402


XLH by CPO ´83


« Odpowiedz #11 : 21 Listopad 2012, 17:30 »

Nie, ten mikrowlacznik powiadamia tylko o otwarciu czy zamknieciu i sterownik myslac ze klapa jest otwarta nie pozwoli ruszyc dachu.
...tak jak w lodowce, jak ja zamkniesz to swiatlo powinno gasnac.
Poza tym, powinienes jeszcze raz prawidlowo przeprowadzic nauke, palaca sie kontrolka otwarcia dachu swiadczy ze mikrowlaczniki (2) nad szyba nie sa uzbrojone (nauczone).
Zapisane
fomu

Offline Offline

Wiadomości: 14


« Odpowiedz #12 : 21 Listopad 2012, 17:50 »

Probowalem zrobic ta nauke ale nic z tego ani rusz... Musze zobaczyc ten mikrowlacznik o ktorym mowisz. Dzieki za rady,napisze czy sie powiodlo
Zapisane
fomu

Offline Offline

Wiadomości: 14


« Odpowiedz #13 : 26 Listopad 2012, 18:02 »

Cześć to znowu ja. Gdzie znajdują sie te mikrostyki przy zamku? Co?
Zapisane
Millaka
klubowicze
*****
Offline Offline

Wiadomości: 6.402


XLH by CPO ´83


« Odpowiedz #14 : 26 Listopad 2012, 18:15 »

Dokladnie.
Ma oznaczenie S5 i tak wyglada:
Zapisane
fomu

Offline Offline

Wiadomości: 14


« Odpowiedz #15 : 26 Listopad 2012, 19:08 »

i co wsadzić kabel pomiedzy końcowke zakonczonym tym białyo brazowym  kablem ? czy styk?
Zapisane
Millaka
klubowicze
*****
Offline Offline

Wiadomości: 6.402


XLH by CPO ´83


« Odpowiedz #16 : 26 Listopad 2012, 19:11 »

Odetnij kabel i go zmostkuj, jesli wlacznik jest padniety to i tak musisz go wymienic.
Zapisane
fomu

Offline Offline

Wiadomości: 14


« Odpowiedz #17 : 26 Listopad 2012, 19:59 »

OK. więc, nic to nie dało a ze styku wychodza dwa kable brazowe jeden biały lecz dalej w kostce idzie brazowy i biały. Rada dla kogoś kto bedzie sprawdzał nie musicie przecinac kabli wystarczy zewrzeć kabelkiem w kostce.  Co dalej mam sprawdzać?
Zapisane
Millaka
klubowicze
*****
Offline Offline

Wiadomości: 6.402


XLH by CPO ´83


« Odpowiedz #18 : 26 Listopad 2012, 20:18 »

O jakiej kostce mowisz? Tam nie powinno byc zadnej, dlatego powstrzymaj sie z poradami Mrugnięcie
To swiadczy tylko ze juz ktos z tym walczyl lub rzezbil.
Przeprowadziles po zmostkowaniu kabekow nauke?
Jesli nie to nie powinienes nic wiecej oczekiwac niz zonk Mrugnięcie
Zapisane
fomu

Offline Offline

Wiadomości: 14


« Odpowiedz #19 : 26 Listopad 2012, 20:20 »

nauki nie robiłem. Świeciła się cały czas kontrolka otwarcia dachu wiec zaniechałem tej czynności myśląc ze zmostkowanie nic nie dało. Kostka jest oryginalna. kable wychodzące z czujnika łaczą sie kostką z kablami idacymi dalej w czelusci klapy po stronie lewej. wiec chyba porada słuszna?
Zapisane
Millaka
klubowicze
*****
Offline Offline

Wiadomości: 6.402


XLH by CPO ´83


« Odpowiedz #20 : 26 Listopad 2012, 20:27 »

Nauke musisz przeprowadzic po kazdym odlaczeniu akku i mieszaniu kabelkami.
Mostkowales te kabelki "pod napieciem?" Uśmiech
Zapisane
fomu

Offline Offline

Wiadomości: 14


« Odpowiedz #21 : 26 Listopad 2012, 20:29 »

TAk. W takim razie muszę połaczyć je 3? skoro tyle ich jest ? Chichot
Zapisane
Millaka
klubowicze
*****
Offline Offline

Wiadomości: 6.402


XLH by CPO ´83


« Odpowiedz #22 : 26 Listopad 2012, 20:35 »

3 kabelki to jest jakas rzezba poprzednikow.
Jeden to masa a drugi do sterownika, wiecej nie ma.
Powodzenia Uśmiech
Zapisane
fomu

Offline Offline

Wiadomości: 14


« Odpowiedz #23 : 16 Grudzień 2012, 00:02 »

Jak dostać sie do bagażnika? bo chyba nie założyłem cięgła i nie otwiera sie Smutny
Zapisane
Millaka
klubowicze
*****
Offline Offline

Wiadomości: 6.402


XLH by CPO ´83


« Odpowiedz #24 : 16 Grudzień 2012, 18:54 »

Wymontuj kanape i juz tam bedziesz.
Zapisane
fomu

Offline Offline

Wiadomości: 14


« Odpowiedz #25 : 18 Grudzień 2012, 13:50 »

tam jest worek na narty.
Zapisane
Millaka
klubowicze
*****
Offline Offline

Wiadomości: 6.402


XLH by CPO ´83


« Odpowiedz #26 : 18 Grudzień 2012, 17:42 »

Oparcie jest na klipsy, pociagasz z umiarem i je odbezpieczasz, worek tez jest odejmowany.
Za oparciem beda scianki ktore ew. bedziesz musial zdemontowac i juz masz dojscie do wszystkiego.
Wyzej masz fotke z widokiem silniczkow z kabiny po zemontowaniu siedziska.
Zapisane
fomu

Offline Offline

Wiadomości: 14


« Odpowiedz #27 : 27 Grudzień 2012, 14:15 »

NIe wiem za bardzo jak sie tam dostac poniewaz otwór jest tak mały, że roczne dziecko sie tam zmiesci tylko Smutny
Zapisane
Millaka
klubowicze
*****
Offline Offline

Wiadomości: 6.402


XLH by CPO ´83


« Odpowiedz #28 : 27 Grudzień 2012, 17:56 »

Jesli zdemontowales oparcie i plastiki to powinno byc widac trzy otwory.
Zapisane
fomu

Offline Offline

Wiadomości: 14


« Odpowiedz #29 : 27 Grudzień 2012, 20:11 »

Do wnętrza cabrio bagażnika prowadzi tylko jedna dziura po środku gdzie worek na narty...po zdemontowaniu kanapy i materiałów wygłuszajacych po prawej stronie jest otwór z jakimś komputerem za nim jest mocowanie do słupków tych co są za zagłowkami. Po lewej wzmacniacz i też mocowanie do słupka...

Zapisane
Strony: [1] 2 3 4   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal
Strona wygenerowana w 0.096 sekund z 23 zapytaniami.