KLUB
FORUM
MODELE
OGŁOSZENIA
DOWNLOAD
LINKI
26 Listopad 2014, 04:49 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Aktualności:
 
  Strona główna   Forum   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja Chat  
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Wyciek z podstawy filtra E36 M50  (Przeczytany 986 razy)
bartifeeli

Offline Offline

Wiadomości: 5.533


E39M54B30


WWW
« : 6 Luty 2013, 17:10 »

Witojcie.
Mam taką sprawę do zrobienia. Był kiedyś wyciek miedzy blokiem a filtrem oleju. Tam jest specyficzna uszczelka, którą kupiłem w ASO i po wymianie był spokój. Jakoś ze 2 tyg temu znów ciekło, więc podejrzenie padło nie na uszczelkę ale na pęknięcie podstawy. Kupiłem znów nową uszczelkę i wyjąłem podstawę w celu obejrzenia ale niestety nic nie pękło. Złożyłem i myślą, że będzie spokój, podejrzałem dziś i dalej leci ale prawdopodobnie spod zaślepek w podstawie (są tam dwie takie zaślepki do chłodnicy chyba).

Daje zdjęcie poglądowe skąd leci:


Pytanie moje, to co jest pod tymi zaślepkami? Dojrzałem tylko, że są zabezpieczone pierścieniami z drutu ale nie ma w katalogach tego jako część zamienna, więc może ktoś to rozbierał?
Zapisane

Mój garaż:
E36 Lim 320i 206S1 - niezniszczalne M50 - sprzedana teściom Uśmiech
E36 Cou 320iA 206S3 - fioletowy zawrót głowy - sprzedana
E39 Tou 530iA 306S3 - luksusowo i sportowo - obecne
AdamJ330

Offline Offline

Wiadomości: 10.343



« Odpowiedz #1 : 6 Luty 2013, 18:51 »

wyciagaj i badaj. pewnie jakieś o-ringi, które dostaniesz wszędzie Mrugnięcie skoro i tak leci, to i tak musisz się do tego dostać...
Zapisane

było: e21 316, e30 320, e30 328, e30 318IS, e30 M3, e36 M3, e36 compact 328i, e46 320D, 318ISTG, e30 340i, e30 325e, e36 328ti, 544iT, 544i...
jest: e36 328iA steptronic, e36 318IS QP, e36 318iT Uśmiech

SWAP - Moja pasja Uśmiech
gatun0
Weteran
*****
Offline Offline

Wiadomości: 6.932


e39 528it m52tu na bogato


« Odpowiedz #2 : 6 Luty 2013, 19:41 »

Barti tam pod zaślepkami sa o-ringi. Wyciągaj zaślepki, kładź nowe o-ringi i ciesz się czystym silnikiem.
Zapisane

Mechanika, serwis klimatyzacji. Woj. polskiego 190
Millaka
klubowicze
*****
Offline Offline

Wiadomości: 6.431


XLH by CPO ´83


« Odpowiedz #3 : 6 Luty 2013, 20:01 »

...ale wracajac do tego dlaczego tam cos jest zaslepione, czy byly wersje obudowy z termostatem?
Co tam bylo "przewidywane"?
Zapisane
bartifeeli

Offline Offline

Wiadomości: 5.533


E39M54B30


WWW
« Odpowiedz #4 : 6 Luty 2013, 20:29 »

...ale wracajac do tego dlaczego tam cos jest zaslepione, czy byly wersje obudowy z termostatem?
Co tam bylo "przewidywane"?
może chłodnica oleju?
Zapisane

Mój garaż:
E36 Lim 320i 206S1 - niezniszczalne M50 - sprzedana teściom Uśmiech
E36 Cou 320iA 206S3 - fioletowy zawrót głowy - sprzedana
E39 Tou 530iA 306S3 - luksusowo i sportowo - obecne
bartifeeli

Offline Offline

Wiadomości: 5.533


E39M54B30


WWW
« Odpowiedz #5 : 6 Luty 2013, 20:34 »

Aha, dzięki za odpowiedzi Panowie. Tak podejrzewałem, że tam są oringi jakieś ale jak już rozłoże, to chciałbym mieć je pod ręką. Poza tym tak sie przed chwilą przymierzyłem i wygląda na to, że da się zrobić bez zdejmowania podstawy.

A, i jeszcze jedno. Jest tam wkręcony czujnik ciśnienia oleju, odłączyłem go żeby miejsce było na zbadanie sprawy i włączyłem silnik a tu kontrolka cisnienia normalnie zgasła. WTF?
Zapisane

Mój garaż:
E36 Lim 320i 206S1 - niezniszczalne M50 - sprzedana teściom Uśmiech
E36 Cou 320iA 206S3 - fioletowy zawrót głowy - sprzedana
E39 Tou 530iA 306S3 - luksusowo i sportowo - obecne
gatun0
Weteran
*****
Offline Offline

Wiadomości: 6.932


e39 528it m52tu na bogato


« Odpowiedz #6 : 6 Luty 2013, 20:57 »

Millaka z tego co pamiętam to tam są zaworki ( moge się mylić bo robiłem to dość dawno.
Zapisane

Mechanika, serwis klimatyzacji. Woj. polskiego 190
Millaka
klubowicze
*****
Offline Offline

Wiadomości: 6.431


XLH by CPO ´83


« Odpowiedz #7 : 6 Luty 2013, 21:06 »

...ale wracajac do tego dlaczego tam cos jest zaslepione, czy byly wersje obudowy z termostatem?
Co tam bylo "przewidywane"?
może chłodnica oleju?
Moze? byly takowe w m50?
Zapisane
bartifeeli

Offline Offline

Wiadomości: 5.533


E39M54B30


WWW
« Odpowiedz #8 : 6 Luty 2013, 22:18 »

...ale wracajac do tego dlaczego tam cos jest zaslepione, czy byly wersje obudowy z termostatem?
Co tam bylo "przewidywane"?
może chłodnica oleju?
Moze? byly takowe w m50?
jo nie wim ale chyba nie. A w 2,8 były?
Zapisane

Mój garaż:
E36 Lim 320i 206S1 - niezniszczalne M50 - sprzedana teściom Uśmiech
E36 Cou 320iA 206S3 - fioletowy zawrót głowy - sprzedana
E39 Tou 530iA 306S3 - luksusowo i sportowo - obecne
AdamJ330

Offline Offline

Wiadomości: 10.343



« Odpowiedz #9 : 6 Luty 2013, 22:22 »

chłodnice oleju były tylko w M3 i w tds ale tds raczej nie miał takiej podstawki filtra.
Zapisane

było: e21 316, e30 320, e30 328, e30 318IS, e30 M3, e36 M3, e36 compact 328i, e46 320D, 318ISTG, e30 340i, e30 325e, e36 328ti, 544iT, 544i...
jest: e36 328iA steptronic, e36 318IS QP, e36 318iT Uśmiech

SWAP - Moja pasja Uśmiech
bartifeeli

Offline Offline

Wiadomości: 5.533


E39M54B30


WWW
« Odpowiedz #10 : 8 Luty 2013, 11:02 »

Tak to wygląda a oring ma wymiary 27x2,5mm (średnica zewnętrzna i grubość).


A w środku nic nie ma:


Zastanawia mnie jeszcze dlaczego kontrolka oleju gaśnie nawet jak jest odłączony ten czujnik. Jest gdzieś jeszcze jeden?
Zapisane

Mój garaż:
E36 Lim 320i 206S1 - niezniszczalne M50 - sprzedana teściom Uśmiech
E36 Cou 320iA 206S3 - fioletowy zawrót głowy - sprzedana
E39 Tou 530iA 306S3 - luksusowo i sportowo - obecne
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal
Strona wygenerowana w 0.393 sekund z 23 zapytaniami.