KLUB
FORUM
MODELE
OGŁOSZENIA
DOWNLOAD
LINKI
5 Marzec 2015, 17:00 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Aktualności:
 
  Strona główna   Forum   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja Chat  
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Wyciek z podstawy filtra E36 M50  (Przeczytany 1289 razy)
bartifeeli

Offline Offline

Wiadomości: 5.548


E39M54B30


WWW
« : 6 Luty 2013, 17:10 »

Witojcie.
Mam taką sprawę do zrobienia. Był kiedyś wyciek miedzy blokiem a filtrem oleju. Tam jest specyficzna uszczelka, którą kupiłem w ASO i po wymianie był spokój. Jakoś ze 2 tyg temu znów ciekło, więc podejrzenie padło nie na uszczelkę ale na pęknięcie podstawy. Kupiłem znów nową uszczelkę i wyjąłem podstawę w celu obejrzenia ale niestety nic nie pękło. Złożyłem i myślą, że będzie spokój, podejrzałem dziś i dalej leci ale prawdopodobnie spod zaślepek w podstawie (są tam dwie takie zaślepki do chłodnicy chyba).

Daje zdjęcie poglądowe skąd leci:


Pytanie moje, to co jest pod tymi zaślepkami? Dojrzałem tylko, że są zabezpieczone pierścieniami z drutu ale nie ma w katalogach tego jako część zamienna, więc może ktoś to rozbierał?
Zapisane

Mój garaż:
E36 Lim 320i 206S1 - niezniszczalne M50 - sprzedana teściom Uśmiech
E36 Cou 320iA 206S3 - fioletowy zawrót głowy - sprzedana
E39 Tou 530iA 306S3 - luksusowo i sportowo - obecne
AdamJ330

Offline Offline

Wiadomości: 10.637



« Odpowiedz #1 : 6 Luty 2013, 18:51 »

wyciagaj i badaj. pewnie jakieś o-ringi, które dostaniesz wszędzie Mrugnięcie skoro i tak leci, to i tak musisz się do tego dostać...
Zapisane

było: e21 316, e30 320, e30 328, e30 318IS, e30 M3, e36 M3, e36 compact 328i, e46 320D, 318ISTG, e30 340i, e30 325e, e36 328ti, 544iT, 544i, e36 318iT, e36 318IS QP, e46 330i...
jest: e36 328iA steptronic, Uśmiech

SWAP - Moja pasja Uśmiech
gatun0
Weteran
*****
Offline Offline

Wiadomości: 6.949


e39 528it m52tu na bogato


« Odpowiedz #2 : 6 Luty 2013, 19:41 »

Barti tam pod zaślepkami sa o-ringi. Wyciągaj zaślepki, kładź nowe o-ringi i ciesz się czystym silnikiem.
Zapisane

Mechanika, serwis klimatyzacji. Woj. polskiego 190
Millaka
klubowicze
*****
Offline Offline

Wiadomości: 6.502


XLH by CPO ´83


« Odpowiedz #3 : 6 Luty 2013, 20:01 »

...ale wracajac do tego dlaczego tam cos jest zaslepione, czy byly wersje obudowy z termostatem?
Co tam bylo "przewidywane"?
Zapisane
bartifeeli

Offline Offline

Wiadomości: 5.548


E39M54B30


WWW
« Odpowiedz #4 : 6 Luty 2013, 20:29 »

...ale wracajac do tego dlaczego tam cos jest zaslepione, czy byly wersje obudowy z termostatem?
Co tam bylo "przewidywane"?
może chłodnica oleju?
Zapisane

Mój garaż:
E36 Lim 320i 206S1 - niezniszczalne M50 - sprzedana teściom Uśmiech
E36 Cou 320iA 206S3 - fioletowy zawrót głowy - sprzedana
E39 Tou 530iA 306S3 - luksusowo i sportowo - obecne
bartifeeli

Offline Offline

Wiadomości: 5.548


E39M54B30


WWW
« Odpowiedz #5 : 6 Luty 2013, 20:34 »

Aha, dzięki za odpowiedzi Panowie. Tak podejrzewałem, że tam są oringi jakieś ale jak już rozłoże, to chciałbym mieć je pod ręką. Poza tym tak sie przed chwilą przymierzyłem i wygląda na to, że da się zrobić bez zdejmowania podstawy.

A, i jeszcze jedno. Jest tam wkręcony czujnik ciśnienia oleju, odłączyłem go żeby miejsce było na zbadanie sprawy i włączyłem silnik a tu kontrolka cisnienia normalnie zgasła. WTF?
Zapisane

Mój garaż:
E36 Lim 320i 206S1 - niezniszczalne M50 - sprzedana teściom Uśmiech
E36 Cou 320iA 206S3 - fioletowy zawrót głowy - sprzedana
E39 Tou 530iA 306S3 - luksusowo i sportowo - obecne
gatun0
Weteran
*****
Offline Offline

Wiadomości: 6.949


e39 528it m52tu na bogato


« Odpowiedz #6 : 6 Luty 2013, 20:57 »

Millaka z tego co pamiętam to tam są zaworki ( moge się mylić bo robiłem to dość dawno.
Zapisane

Mechanika, serwis klimatyzacji. Woj. polskiego 190
Millaka
klubowicze
*****
Offline Offline

Wiadomości: 6.502


XLH by CPO ´83


« Odpowiedz #7 : 6 Luty 2013, 21:06 »

...ale wracajac do tego dlaczego tam cos jest zaslepione, czy byly wersje obudowy z termostatem?
Co tam bylo "przewidywane"?
może chłodnica oleju?
Moze? byly takowe w m50?
Zapisane
bartifeeli

Offline Offline

Wiadomości: 5.548


E39M54B30


WWW
« Odpowiedz #8 : 6 Luty 2013, 22:18 »

...ale wracajac do tego dlaczego tam cos jest zaslepione, czy byly wersje obudowy z termostatem?
Co tam bylo "przewidywane"?
może chłodnica oleju?
Moze? byly takowe w m50?
jo nie wim ale chyba nie. A w 2,8 były?
Zapisane

Mój garaż:
E36 Lim 320i 206S1 - niezniszczalne M50 - sprzedana teściom Uśmiech
E36 Cou 320iA 206S3 - fioletowy zawrót głowy - sprzedana
E39 Tou 530iA 306S3 - luksusowo i sportowo - obecne
AdamJ330

Offline Offline

Wiadomości: 10.637



« Odpowiedz #9 : 6 Luty 2013, 22:22 »

chłodnice oleju były tylko w M3 i w tds ale tds raczej nie miał takiej podstawki filtra.
Zapisane

było: e21 316, e30 320, e30 328, e30 318IS, e30 M3, e36 M3, e36 compact 328i, e46 320D, 318ISTG, e30 340i, e30 325e, e36 328ti, 544iT, 544i, e36 318iT, e36 318IS QP, e46 330i...
jest: e36 328iA steptronic, Uśmiech

SWAP - Moja pasja Uśmiech
bartifeeli

Offline Offline

Wiadomości: 5.548


E39M54B30


WWW
« Odpowiedz #10 : 8 Luty 2013, 11:02 »

Tak to wygląda a oring ma wymiary 27x2,5mm (średnica zewnętrzna i grubość).


A w środku nic nie ma:


Zastanawia mnie jeszcze dlaczego kontrolka oleju gaśnie nawet jak jest odłączony ten czujnik. Jest gdzieś jeszcze jeden?
Zapisane

Mój garaż:
E36 Lim 320i 206S1 - niezniszczalne M50 - sprzedana teściom Uśmiech
E36 Cou 320iA 206S3 - fioletowy zawrót głowy - sprzedana
E39 Tou 530iA 306S3 - luksusowo i sportowo - obecne
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  


Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal
Strona wygenerowana w 0.398 sekund z 23 zapytaniami.