KLUB
FORUM
MODELE
OGŁOSZENIA
DOWNLOAD
LINKI
31 Październik 2014, 22:58 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Aktualności:
 
  Strona główna   Forum   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja Chat  
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Wymiana tuleji głównych belki tylnej  (Przeczytany 1867 razy)
c@liber
Gość
« : 5 Styczeń 2007, 10:48 »

Witam.

Poniewaz nieuchronnie zbliża mi się wymiana tuleji gumowych w tylnej belce, mam do was prożbę związaną w tym temacie.
Czy ktoś z was robił to sam i mógłby mi powiedzieć co pokoleji trzeba rozkręcać, żeby sobie robotę w miarę usprawnić i nie grzebać sie z czymś tam , bo najpierw trzeba było odkręcić coś tam....czy ktos z was już to robił i mniej więcej pamieta kolejność tego działania??

Pojechałem dzisiaj do mechanika i za wymianę amorów<4szt> + te tulej krzyknął sobie 500 PLN za sama robociznę, a to w sumie dla dwóch ludzi max 1 dzień roboty.

Jak będę robił obiecuję foto relację z naprawy i wklejenie jej na forum, dla potomnych Uśmiech

Pozdrawiam
Zapisane
Woytas
klubowicze
*****
Online Online

Wiadomości: 8.444


E34 525i M20B25 1990 (sedan) :)


« Odpowiedz #1 : 5 Styczeń 2007, 14:53 »

No niestety jeżeli to jest E34 i znasz choć trochę angielski, to tylko tak mogę tobie pomóc. Ja za zmianę tulei w tylnej belce, za samą robociznę zapłaciłem za obie strony 160zł

http://www.bmwe34.net/e34main/maintenance/suspension/subframebushing.htm
Zapisane

grzenio 525
Gość
« Odpowiedz #2 : 5 Styczeń 2007, 18:54 »

Witam, właśnie dzisiaj wymienialem te tuleje w mojej E-34 no i muszę przyznać że nie jest lekko. Ponieważ nie miałem ściągacza  musiałem wyjąć całą belkę z zawieszeniem, przekładnią główną itp... Gdybym wcześniej widział ten link to pewnie bym sobie kupił taki ściągacz, bo jest trochę zabawy z wyjęciem belki.
Wygląda to tak:
1. Demontujesz  układ wydechowy
2. Odpinasz przewody od ABS, klocków, prędkościomierza, przewody hamulcowe, linki od ręcznego.
3. Odkręcasz wał napędowy
4. Odkręcasz belkę od nadwozia a na końcu amortyzatory.
5. Wyjmujesz belke, wybijasz gumy, trzeba dobrze wyczyścić i przeszlifować otwory,nowe wciągasz np. przy pomocy śruby (tak jak na foto) na pastę bhp. no i po kłopocie !!!!! Warto wczęśniej sprawdzić inne gumy czy przypadkiem nie trzeba ich wymienić. Czas wymiany ok 10 godzin.

Powodzenia  Uśmiech
Zapisane
gatun0
Weteran
*****
Offline Offline

Wiadomości: 6.922


e39 528it m52tu na bogato


« Odpowiedz #3 : 5 Styczeń 2007, 19:34 »

aż 10 godzin ?? co ty tam robiłeś Co? chyba przy wymianie zużyłeś skrzynke browara ?? Język
Zapisane

Mechanika, serwis klimatyzacji. Woj. polskiego 190
c@liber
Gość
« Odpowiedz #4 : 6 Styczeń 2007, 16:57 »

Ok dziękluję bardzo za podpowiedzi, link bardzo przydatny Uśmiech, ja przy okazji wymieniam 4 amory, tak więc troszkę więcej roboty, ale myslę że z bratem w jeden dzień śmiało sobie poradzimy Uśmiech

Pozdrawiam i dzieki za info Uśmiech
Zapisane
Millaka
klubowicze
*****
Offline Offline

Wiadomości: 6.402


XLH by CPO ´83


« Odpowiedz #5 : 6 Styczeń 2007, 19:59 »

aż 10 godzin ?? co ty tam robiłeś Co? chyba przy wymianie zużyłeś skrzynke browara ?? Język

10 godzin jest OK. Duży uśmiech Tylko jedna skrzynka browara to bzdura Szok.
Zapisane
nowy_bmw

Offline Offline

Wiadomości: 244


BMW E34 525i 24V Vanos '93


« Odpowiedz #6 : 6 Styczeń 2007, 20:43 »

c@liber jeśli chcesz uzyskać jakiekolwiek precyzyjniejsze informacje musisz przede wszystkim podać jaki konkretnie model auta posiadasz...
Dodam jeszcze, że powinieneś ustawić swoje „Dane publiczne” a w oknie „Tekst osobisty” wpisać model auta, silnik i rocznik, patrz okienko po lewej.
To ułatwi nam wszystkim prace w posługiwaniu się tym forum.
Pozdrawiam.
Zapisane

BMW-granitsilber-metallic
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal
Strona wygenerowana w 0.211 sekund z 23 zapytaniami.