Advanced Search

Autor Wątek: Wymiana tuleji głównych belki tylnej  (Przeczytany 1974 razy)

5 Styczeń 2007, 10:48
Przeczytany 1974 razy

c@liber

  • Gość
Wymiana tuleji głównych belki tylnej
« dnia: 5 Styczeń 2007, 10:48 »
Witam.

Poniewaz nieuchronnie zbliża mi się wymiana tuleji gumowych w tylnej belce, mam do was prożbę związaną w tym temacie.
Czy ktoś z was robił to sam i mógłby mi powiedzieć co pokoleji trzeba rozkręcać, żeby sobie robotę w miarę usprawnić i nie grzebać sie z czymś tam , bo najpierw trzeba było odkręcić coś tam....czy ktos z was już to robił i mniej więcej pamieta kolejność tego działania??

Pojechałem dzisiaj do mechanika i za wymianę amorów<4szt> + te tulej krzyknął sobie 500 PLN za sama robociznę, a to w sumie dla dwóch ludzi max 1 dzień roboty.

Jak będę robił obiecuję foto relację z naprawy i wklejenie jej na forum, dla potomnych :)

Pozdrawiam

5 Styczeń 2007, 14:53
Odpowiedź #1

Offline Woytas

  • klubowicze

  • *****

  • 8.538
    Wiadomości

  • E34 525i M20B25 1990 (sedan) :)

Odp: Wymiana tuleji głównych belki tylnej
« Odpowiedź #1 dnia: 5 Styczeń 2007, 14:53 »
No niestety jeżeli to jest E34 i znasz choć trochę angielski, to tylko tak mogę tobie pomóc. Ja za zmianę tulei w tylnej belce, za samą robociznę zapłaciłem za obie strony 160zł

http://www.bmwe34.net/e34main/maintenance/suspension/subframebushing.htm

5 Styczeń 2007, 18:54
Odpowiedź #2

grzenio 525

  • Gość
Odp: Wymiana tuleji głównych belki tylnej
« Odpowiedź #2 dnia: 5 Styczeń 2007, 18:54 »
Witam, właśnie dzisiaj wymienialem te tuleje w mojej E-34 no i muszę przyznać że nie jest lekko. Ponieważ nie miałem ściągacza  musiałem wyjąć całą belkę z zawieszeniem, przekładnią główną itp... Gdybym wcześniej widział ten link to pewnie bym sobie kupił taki ściągacz, bo jest trochę zabawy z wyjęciem belki.
Wygląda to tak:
1. Demontujesz  układ wydechowy
2. Odpinasz przewody od ABS, klocków, prędkościomierza, przewody hamulcowe, linki od ręcznego.
3. Odkręcasz wał napędowy
4. Odkręcasz belkę od nadwozia a na końcu amortyzatory.
5. Wyjmujesz belke, wybijasz gumy, trzeba dobrze wyczyścić i przeszlifować otwory,nowe wciągasz np. przy pomocy śruby (tak jak na foto) na pastę bhp. no i po kłopocie !!!!! Warto wczęśniej sprawdzić inne gumy czy przypadkiem nie trzeba ich wymienić. Czas wymiany ok 10 godzin.

Powodzenia  :)

5 Styczeń 2007, 19:34
Odpowiedź #3

Offline gatun0

  • Super Moderator

  • *****

  • 6.830
    Wiadomości

  • e39 528it m52tu na bogato

Odp: Wymiana tuleji głównych belki tylnej
« Odpowiedź #3 dnia: 5 Styczeń 2007, 19:34 »
aż 10 godzin ?? co ty tam robiłeś ??? chyba przy wymianie zużyłeś skrzynke browara ?? :P

6 Styczeń 2007, 16:57
Odpowiedź #4

c@liber

  • Gość
Odp: Wymiana tuleji głównych belki tylnej
« Odpowiedź #4 dnia: 6 Styczeń 2007, 16:57 »
Ok dziękluję bardzo za podpowiedzi, link bardzo przydatny :), ja przy okazji wymieniam 4 amory, tak więc troszkę więcej roboty, ale myslę że z bratem w jeden dzień śmiało sobie poradzimy :)

Pozdrawiam i dzieki za info :)

6 Styczeń 2007, 19:59
Odpowiedź #5

Offline Millaka

  • klubowicze

  • *****

  • 6.489
    Wiadomości

  • XLH by CPO ´83

Odp: Wymiana tuleji głównych belki tylnej
« Odpowiedź #5 dnia: 6 Styczeń 2007, 19:59 »
aż 10 godzin ?? co ty tam robiłeś ??? chyba przy wymianie zużyłeś skrzynke browara ?? :P

10 godzin jest OK. ;D Tylko jedna skrzynka browara to bzdura :o.

6 Styczeń 2007, 20:43
Odpowiedź #6

Offline nowy_bmw



  • 244
    Wiadomości

  • BMW E34 525i 24V Vanos '93

Odp: Wymiana tuleji głównych belki tylnej
« Odpowiedź #6 dnia: 6 Styczeń 2007, 20:43 »
c@liber jeśli chcesz uzyskać jakiekolwiek precyzyjniejsze informacje musisz przede wszystkim podać jaki konkretnie model auta posiadasz...
Dodam jeszcze, że powinieneś ustawić swoje „Dane publiczne” a w oknie „Tekst osobisty” wpisać model auta, silnik i rocznik, patrz okienko po lewej.
To ułatwi nam wszystkim prace w posługiwaniu się tym forum.
Pozdrawiam.
BMW-granitsilber-metallic