KLUB
FORUM
MODELE
OGŁOSZENIA
DOWNLOAD
LINKI
1 Wrzesień 2014, 13:10 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Aktualności:
 
  Strona główna   Forum   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja Chat  
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: co moze piszczec w E46?  (Przeczytany 1068 razy)
IWONA
Gość
« : 22 Czerwiec 2005, 23:20 »

Pewien czas temu prosilam o pomoc  w rozszyfrowaniu co moze byc przyczyna pisku w 316 99r. Niestety do tej pory nie udalo mi sie zlokalizowac zrodla, zastosowalam sie do wszystkich Waszych porad.
Tak jak juz pisalam wymieniane byly:pompa wodna, rolki alternatora, oba paski i napinacze paskow. Ktos podpowiedzial mi ze to prawdopodobnie lozysko "na" sprzegle, szczerze nie wydaje mi sie poniewaz sprzeglo nie wplywa nijak na ten halas obojetnie czy jest wcisniete czy nie ciagle piszczy. Zdejmowane byly rowniez paski i w tym czasie rowniez nie bylo zmian w  halasowaniu. Jest jednak cos co zauwazylam ze zaczyna piszczec gdy silnik sie nagrzeje obojetnie czy na biegu czy na luzie,nie reaguje na sprzeglo natomiast reaguje na pedal gazu. Przestaje wtedy gdy jest najwieksze zuzycie paliwa gdy wcisnie sie pedal gazu dosyc mocno a wskazowka pokazujaca zuzycie paliwa wedruje max. Czy wyglada to na pompe paliwa lub ma cos wspolnego z poborem powietrza? Moze cos ze spalinami? Cos z tym rzeczy moze powodowac taki halas???
Pozdrawiam i dziekuje za wczesniejsze porady :-)
Zapisane
Tony J.

Offline Offline

Wiadomości: 238

E32 730iA


« Odpowiedz #1 : 23 Czerwiec 2005, 06:20 »

Mo?e jakieś fa3szywe powietrze w dolocie i nie piszczy tylko gwi?d?e.
Zapisane
benek_Gliwice
Gość
« Odpowiedz #2 : 23 Czerwiec 2005, 09:15 »

Mo?e zaprzestan dalszego wymieniania kolejnych podzespo3ów zanim przekroczysz granice absurdu  :twisted:
Cie?ko jest udzielaa porad na odleg3ośa i najlepiej by3oby rzucia okiem i uchem pod maske Twojego potwora. Piszczea mo?e wiele rzeczy i opis raczej niewiele Ci pomo?e.
Co jest pewne - nie jest to raczej sprzeg3o oporowe (to 3o?ysko na sprzegle jak to ktoś 3adnie określi3). Je?eli ten element padnie to zazwyczaj chrobocze i zgrzyta metalicznie cza3y czas; a je?eli dopiero zaczyna szwankowaa to cicho rzezi tylko przy puszczonym sprzegle.
Nie bedzie to równie? pompka paliwa - ta cześa nie znajduje sie pod maską ...  :twisted:
Ja stawiam ciągle na paski. Piszesz, ?e zmienia3aś wszystkie i nic. A sprawdza3aś czy piszczy po zdjeciu na chwilke pasków? Czasem jest tak, ?e elementy spiete paskiem nie są ustawione w jednej p3aszczy1nie i wtedy mo?e piszczea. A mo?e kó3ka/paski są wilgotne/zaolejone?
A ?e przestaje piszczea na podwy?szonych obrotach to te? normalny objaw wskazujący na paski.
A ?e zaczyna piszczea jak silnik sie nagrzeje? To te? wskazuje na paski! Guma na gorąco sie bardziej naciąga i jest luz.
Najlepiej jednak bedzie ja w momncie w którym zacznie piszczea otworzy sie maske i dok3adnie pos3uch - to Ci wiele wyjaśni  :-P
Pozdrawiam
Zapisane
IWONA
Gość
« Odpowiedz #3 : 23 Czerwiec 2005, 19:53 »

Tak z paskami tez probowalam. Byly zdjete na chwile i nic to nie dalo. Jeszcze na starych wyprobowalam metode ktora ktos polecil mi na forum, mianowicie polane zostaly woda- bez zmian. Pozniej wymienione zostaly na nowe.
Zapisane
benek_Gliwice
Gość
« Odpowiedz #4 : 24 Czerwiec 2005, 08:59 »

No to teraz ju? nic nie rozumiem. Je?eli ściąga3aś paski i nie przestawa3o piszczea to odpadają jako przyczyna zarówno same paski jak i wszystkie elementy napedzane przez te paski (alternator, pompa wodna, wspomaganie, klima, ...). Jakoś sobie nie moge wyobrazia piszczącego silnika.
A mo?e to poduszki pod silnikiem? Silnik jest zawieszony elastycznie na 2 zaczepach z poduszkami gumowymi i dgyby sie poluzowa3o a by3o troszke zaolejone... Ale to ju? naprawde bardzo naciągana teoria.
Mo?e to jednak bedzie to nieszczesne sprzeg3o oporowe ...
Mam nastepujące pytania:
czy pisk jest ciąg3y czy przerywany?
bardziej przypominający zgrzyt metalu czy pisk gumy?
wsadza3aś g3owe pod maske jak piszczy?
jeśli tak to z której strony dochodzi to piszczenie?

Pozdrawiam
Zapisane
BOR
Gość
« Odpowiedz #5 : 24 Czerwiec 2005, 19:47 »

Oprócz paska napedzającego alternator, pompy, itp. jest jeszcze naped rozrządu. Mo?e coś tam popiskuje?
Albo pompa oleju? Te? jest chyba napedzana od rozrządu.
Zapisane
IWONA
Gość
« Odpowiedz #6 : 9 Lipiec 2005, 20:23 »

Witam wszyskich! Nareszcie problem rozwiazany! :-D
Engeine breather byl przyczyna pisku a raczej swistu powietrza. Nie jestem pewna polskiego tlumaczenia tej czesci ale chyba zawor odpowietrzajacy silnik,padl i ktos bardzo madrze zakleil go silikonem kiedys, dodam ze samochod kupilam niedawno. Cale szczescie nie dalam sie namowic na wymiane sprzegla, ktora proponowal mechanik.
Juz tydzien po wymianie i zadnego halasowania nawet obroty sie uspokoily i nie plywaja.
Dzieki wszystkim za pomoc!!!
Pozdrawiam
Zapisane
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal
Strona wygenerowana w 0.084 sekund z 23 zapytaniami.